Wednesday 26 October 2011

Hello Kitten

 Assalamualaikum wb...

Kali ni cuba pulak nak buat Hello Kitten. Saya ikut free pattern kat internet.  Saya save file pdf hari tu dan lupa pulak nak ambik link. Search balik dalam internet tak jumpa pulak address dia. Nanti kalau dah jumpa saya masukkan kat sini. Pattern ni memang dijamin cantik terutama bahagian telinganya. Klik kat sini kalau nak dapatkan pattern dalam bentuk pdf.

Sepatutnya ni adalah fridgie, tapi saya rasa sayang pulak nak jadikan fridgie. Tu yang saya buat keychain. Untuk rujukan saya, pattern untuk buat telinga dia memang sesuai untuk telinga Hello Kitten ni.

Ikut pattern, mata dia guna black bead tapi saya potong guna kain felt hitam dan jahit terus benang hitam dia jadi misai. Hidung guna benang kait warna kuning. Riben pulak guna felt merah dijahit ke kepala kucing tu.

Untuk  menjadikan bentuk dia leper, (kat dalam gambar tak dapat bezakan sangat), saya masukkan kotak yang digunting ikut bentuk kepala tu dua keping sebelum ditutup kaitan tu.

Sebenarnya memang dah lama saya nak buat kepala kucing ni sebab comel sangat tapi belum ada keyakinan nak buat banyak sangat benda hiasan kucing tu. Jadi, untuk percubaan pertama ni, saya puas hati.

Dan seperti biasa prototype saya ni akan menjadi hakmilik kekal Asiah. Sebaik je siap, benda2 tu akan terus berada di genggamannya. Hello Kitten ni dia dah siap bawak main basikal kat depan rumah. Dah lah benang  tu putih. Dah nak kelabu dan saya tengok.

Jumpa lagi.

Kemaskini dengan pautan pattern pada 27/10/2011

No comments:

Post a Comment

Mission Accomplished

  • Bigger Stationery Pouch (Hubby)
  • Pencil Pouch (Maryam)
  • Stylish Pen Case (Hubby)

My Card Making Blog List

My Blog List