Saturday 21 January 2012

Baju sekolah Fatihah

Assalamualaikum wb...

Dah tiga minggu sekolah bermula tetapi hari tu saya cuma sempat buat baju sekolah Maryam dan untuk Fatihah pula saya hanya belikan baju kurung sekolah kat kedai.

Sekolah anak2 saya ni, hari biasa pakai baju putih belah tepi dan seluar panjang manakala pada hari jumaat pakai baru pakai baju kurung.

Maryam saya buatkan baju sekolah baru mengenangkan dia baru masuk sekolah tahun satu tahun ni. Kalau nak diikutkan dia boleh sambung baju lama Fatihah. Baju kurung jumaat dia sambungkan pakai baju lama Fatihah.

Fatihah saya belikan baju kurung kat kedai sebab baju tu singkat untuk dia. Inilah dia akibatnya bila buat kerja saat akhir.

Jadi hari ni saya kuatkan hati dan semangat untuk mula buatkan baju sekolah hari biasa untuk Fatihah. Nak beli kat kedai memang tak ada jual. Memang kesian tengok Fatihah pakai baju lama dia yang memang dah singkat. Alhamdulillah lah Fatihah memang tak cerewet dengan barangan sekolah dia.

Lagipun memang kami cuba terapkan masuk tahun baru sekolah tak semestinya barangan baru. Syarat untuk beli barang sekolah baru ialah ia dah tak boleh pakai dah.

Ni sebenarnya tengah "take five". Baru je siap buat pattern dan susunkan pada kain.

No comments:

Post a Comment

Mission Accomplished

  • Bigger Stationery Pouch (Hubby)
  • Pencil Pouch (Maryam)
  • Stylish Pen Case (Hubby)

My Card Making Blog List

My Blog List