Wednesday 6 July 2011

Penanda Buku Riben

Assalamualaikum wb.

Kali ni saya nak berkongsi minat terbaru saya.... Membuat penanda buku.


Idea ni tercetus apabila saya dan suami kerap tercari2 penanda buku setiap kali membaca buku. Selalunya kami akan mencapai apa2 sahaja yang tercapai dek tangan; segala resit atau tiket hatta kulit gula2 atau coklat.

Bukan tak pernah beli penanda buku yang betul, tapi selalunya tak dapat dikesan sama ada sebab tercicir atau diculik oleh kanak2 cergas kat rumah ni.



Saya terjumpa idea ni kat internet tetapi riben nya tak terlekat pada buku macam ni. Yang ni adalah hasil dari beberapa percubaan saya. Bahagian ni akan melekatkan penanda tu kat buku yang dibaca. Kalau dah siap baca, boleh tanggalkan dan pasang kat buku lain pulak.


Kat hujung lagi satu, saya gantungkan charm mickey mouse. Yang ni memang best. Anak2 memang sentiasa je cari sebab nak baca buku, sebab nak main engan benda comel ni.

Setakat ni saya dah buat beberapa versi untuk suami dan anak2. Yang saya post kat atas ni, ialah untuk suami tersayang... :)


Yang ni pulak saya buatkan khas untuk sesiapa yang berkenan nak jadikan simpanan peribadi atau untuk dihadiahkan kepada rakan2 atau anak2 tersayang.

Boleh buat tempahan di Kedai Online Fatihah kalau berminat.

2 comments:

  1. kreatifnya. serius tertarik dengan penanda buku button tu. lain daripada yang lain

    ReplyDelete
  2. Thanks Nurdani. Akak cuba2 jer. Tapi tak leh nak tandingi ke"otai"an nurdani... :)

    Thanks ye sekali lagi sebab jenguk blog ni... And Nurdani memang amat berbakat... Teruskan ya, berkarya.. :)

    ReplyDelete

Mission Accomplished

  • Bigger Stationery Pouch (Hubby)
  • Pencil Pouch (Maryam)
  • Stylish Pen Case (Hubby)

My Card Making Blog List

My Blog List